زیتون

هم سایه شما، به نصیحت شما احتیاج دارد.

پنجشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۱۴ ب.ظ

فرض کنید یک تکه زمین در بهترین نقطه حاصلخیز و خوش آب و هوای کشور را به ما داده‌اند. برای هرگونه استفاده شخصی و کشاورزی از آن هم آزاد هستیم.
احتمالا اولین کاری که می کنیم ساختن حصار و پرچین است. روزهایی را صرف جمع کردن چوب‌های مناسب این کار از جنگل‌های اطراف زمین‌مان می کنیم؛ تا جایی که دیگر اطراف زمین با چوبها محصور شود و خیال‌مان راحت که زمین امن شده است. حالا زمین آماده کشت است.
اما فرض کنید عده ای هنوز به دنبال جمع کردن چوب هستند و هنوز حصار می سازند و حصار می سازند... صبح‌ها تا ظهر به جنگل می‌روند برای جمع آوری چوب و عصر به بعد تا تاریکی شب مشغول به فرو کردن چوب‌ها در زمین می‌شوند و تناب پیچی دور آن‌ها و یک نفس عمیق که یعنی کار امروز تمام شد و هیچ برنامه ای برای کشت ندارند!
اگر ما در همسایگی این فرد بودیم، احتمالا سرزنشش می کردیم و یا حتی تصمیم می گرفتیم حداقل یک گفتگوی دوستانه با او ترتیب دهیم تا حداقل نزدیک‌ترین مغازه بذر و نشا فروشی را به او معرفی کنیم...
ولی این روزها خود ما یا افراد اطراف ما مشغول حصار کشیدن اطراف افکار و کارها و رابطه ها و صحبت‌ها و... خود هستیم و فقط حصار می کشیم و حصار می‌کشیم از صبح تا شب، شب هم کابوس همان‌ها را می‌بینیم. اما این‌روزها کم‌تر کسی متوجه این تنیدگی های فکری و روحی اطرافیان‌ش می شود و کمتر وقتی گذاشته می شود تا یک راه حل دوستانه و درست برای این جنس مشکلاتی که در ظاهر مشکلی هم نیستند پیدا شود..
۹۳/۰۸/۲۹
مریم حدادی

نوشتن

نظرات  (۲)

سلام قول من رب الرحیم
استفاده کردیم.
ان شالله توفیق باشه بیشتر هم استفاده کنیم.
پاسخ:
سلام
شاگردی می کنیم استاد...
دعا بفرمایید.
با سلام و خسته نباشید خدمت دوست عزیز
مطلب بسیار جالب و زیبایی بود . خوشحال میشم به سایته منم سری بزنی
با تشکر
پاسخ:
سلام علیکم، هم چنین.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی