زیتون

به بهانه اول شدن

سه شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۰، ۱۲:۰۸ ب.ظ

ایران رتبه اول رشد علم در دنیا را دارد+ +

چند روزی هست این خبر دست به دست میشه، در نوع خودش خبر جالبیه. مثل اینکه برای خبرگزاری ها خیلی جالب نبوده، البته از اعتبار علمی انجمن سلطنتی انگلستان خبری ندارم، اما چیزی که مهمه اینه که اگر ما حتی به اخبار خودمون هم بسنده کنیم به این نتیجه می رسیم که سرعت رشد بالایی در زمینه علمی داشته و داریم. بهانه ی خوبی شد برای حرف هایی که خیلی وقته می خواستم بزنم، به چند مرحله قبل از رسیدن به این رشد بر می گردم، افرادی که قرار تولید کننده ی این رشد باشند.

* به ابتکار مسئولین یکی از شهرستان ها در کل روستاهای تابعه تست هوش برگزار می شه ، رده های سنی متفاوت بودند اما نتیجه آزمون جالب بود،۳ نابغه با امتیاز ۱۴۰ به بالا ، ۳۰ نفر تیز هوش! موسسه ای که این آزمون رو برگزار می کرد می گفت توی پنج سال فعالیت ما فقط تونستیم ۳نفر نابغه از کل شهر پیدا کنیم اما اینجا توی یه روز ۳نفر! جالب بود، بعد از تحقیق بیشتر معلوم شد که دو نفر از اون ۳ نفر به دلیل مشکلات مالی و اعتیاد پدر قصد ادامه تحصیل نداشتند!

*یکی از خاطرات جالب زندگی درسی م بر می گرده به المپیاد، طی تغییراتی که اون سال انجام شده بود برای مرحله بعد المپیاد ۱۰۰ نفر می خواستن و من ۱۰۱شده بودم! به المپیادها اعتقادی ندارم، حالا نه به خاطر اتفاق بالا! اما واقعا المپیاد قراره چه کاری انجام بده؟ حل کردن سوالات بعضا مشکل درسی چه آمادگی رو قراره بیاره؟ به قول آقای امیرخانی؛ این المپیادهایی که ما اینقدر بزرگشون می کنیم توی تیترهای دست چندم خبرگزاری های جهانی قرار می گیره و تقریبا نتیجه ای به غیر از مهیا کردن راه فرار مغزها نداره!
البته اگر از هفت خان غیر علمی المپیاد داخل گذشتیم، از پارتی بازی ها و سهمیه های پدر وزیر و معاون و.. تازه می رسن به اینکه هدیه ما به شما: عبور از سد کنکور! همین. بعد مجبور به ادامه تحصیل توی تاپ ترین رشته دانشگاه شریف می شن! آخه کسی که طلای نجوم داره حتما به تئوری های فیزیکی علاقه مند بوده نه به اسم برق شریف، نتیجه ش می شه نمرات درخشان!

زندگی بعد از المپیاد چندتایی شون رو دیدم، یا گذاشتن رفتن، یا وقتی بهش می گی که چرا نرفتی فلان رشته؟ شما که خیلی به این تحقیقات علاقه مند بودی! میگه: پول توش نیست!! به همین راحتی کجای این شد تولید علم؟

*توی یکی از نمایشگاههای اختراعات یه نماینده از فلان وزارت خونه اومده بود برای خرید طرح! با یکی از بچه ها چونه می زد که آقا شما با این ۵ میلیون تومن کنار بیا! انگار اومده خرید شب عید! طرف گفت فکر می کنم، خبرشو میدم. وقتی آقای نماینده رفت، همین طراح رو کرد به ما و گفت خوبی بدی از ما دید حلال کنید، من رفتم آمریکا!
می گفت همین الان پیشنهاد چند میلیون دلاری به اضافه امکان تحصیل توی یکی از دانشگاه های اونطرف رو دارم اگر تا الان صبر کردم واسه این بود که می خواستم این اختراع از ایران به دنیا صادر شه ولی مثل اینکه مسئولین نمی خوان!

طولانی ترش نمی کنم، ولی اگر برنامه ریزی صحیح توی هر کدوم از این قسمت ها بود ما الان کجا بودیم؟

 

********
کاش همه مثل حضرت آقا بودند +

اعترافات صادقانه یه درسخون +

موج چهارم پوسترهای عاشورا هم به حرکت در اومد، کاری از دست تون بر میاد بسم الله +

 

۹۰/۰۱/۱۶
مریم حدادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی